keskiviikko 25. tammikuuta 2017

#vähemmänpullaa #enemmänkakkua


Se, että jäi sunnuntaina kakku syömättä, oli oikeastaan kuitenkin hyvä juttu. Sehän tarkoitti sitä etten joutunut jättää työkamun 30vee-kakkua väliin :D Vaniljamunkkien suhteen jäin kuitenkin nuolemaan näppejäni. Nyyh! Helposti olis uponnut munkin puolikas jos toinenkin.

Miten #vähemmänpullaa sujuu? Kiinnostaako tämä aihe teitä? No, kerron joka tapauksessa.

Sujuu hyvin ainakin vielä. Viime viikolla en syönyt pullaa tms. herkkuja koko viikolla. Eilen maistettiin tuota mun tekemää kakkua luvan kanssa, mutta tosiaan pullat jätin väliin. Illalla väsytti ja oli jotenkin nihkeä fiilis ja pullat siinä meidän officen pöydällä huuteli mun nimeä. "Voinhan mä nyt ottaa, koska tänäänhän oli se mun rennompi päivä ja otin jo kakkuakin." Niin. Just tuo ajattelu taitaa olla se mun ja monen muun kompastuskivi. Hetken mietittyäni heitin pullien sijaan nuudelit, kanat ja kasvikset huiviin ja lähdin tempomaan jumppia. Ja siis, olin oikeesti TOSI ylpeä itsestäni.

Suuri syy siihen, miksi sujuu niin hyvin, on ruokavalio-ohjeet, jotka meidän very own PT-Tiina mulle teki. Mun #vähemmänpullaa - yritykset kaatuu yleensä aina siihen, että syön tavallista ruokaa liian vähän ja energiavaje kasvaa niin suureksi, että tekee mieli mussuttaa. Normiruuan laadussa mulla ei ole nokan koputtamista ja kun Tiina laittoi ihan konkreettisesti paperille vielä sen, kuinka paljon pitää syödä, on mieliteot ollut helpompi pitää kurissa. Listalla on myös hitusen enemmän hiilareita, kuin oon tavallisesti "arkena" syönyt, joten se varmasti auttaa jaksamaan esim. jumpissa paremmin.

Kuukaudessa ei vielä elämäntavat muutu ja koko ajan joudun olla tosi tarkkana näiden juttujen kanssa, mutta uskon että kaikki on mahdollista vaikka monta epäonnistumista pullan suhteen onkin takana :) Opinhan mä syömään säännöllisestikin, vaikka sen opetteluun menikin pitkästi yli viisi vuotta. Opin myös kokkaamaan ilman ruokakermoja, liemikuutiota ja muita lisäainepommeja ja oon selvinnyt ilman niitä jo vuosia. Hitusen on ehkä ajatukset liikaa nyt kiinni näissä ruoka-asioissa, mutta yritän pitää tilanteen kuitenkin mahdollisimman rentona. Tarkoitushan oli alunperin vain muuttaa tapoja noissa sosiaalisissa tilanteissa, mutta väkisinkin alkaa mietintä siirtyä sinne painonpudotuksen puolelle.

Pari yötä meni tosi huonoilla yöunilla ja jumppaakin oli monta päivää putkeen ilman palautumista ja sen huomaa heti olotilassa. Eilen oli niin väsynyt ja nuhjuinen fiilis, että yäk! Nyt on takana kuitenkin vähän parempi yö eikä tänään oo jumppaa ollenkaan. Täytyy muistaa pitää nyt vain syömiset oikeissa määrissä, niin eiköhän olotila piristy taas loppuviikkoa kohti.

Miten muilla pullan vähentäjillä sujuu? Jos tarvit helppiä, kannattaa ottaa yhteyttä vaikkapas Tiinaan (Revolution Personal Trainer Tiina Koskela). Kummasti tuo motivaatiota näihin hommiin, kun on joku apuna. Mullahan on itsellä pääsy kaikenmoisiin tietokantoihin ja olisin toki pystynyt itsekin laskea ruokamäärät, mutta IHAN eri fiilis, kun sen tekee joku muu. Helpottaa, kun on olemassa joku, joka joskus kysyy, kuinka menee ruuan suhteen.

Tsemppiä keskiviikkoon!
Sannis

2 kommenttia:

  1. Mua kiinnostaa tämäkin aihe, itsellä myös herkkujen vähennys menossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että joku tykkää näitäkin lukea, kun varmaan kevään mittaan on sanottavaa, kaikenlaista tästä aiheesta :)

      Tsemppiä vähennykseen!

      Poista

Kiitos, kun kommentoit <3