sunnuntai 26. syyskuuta 2021

Absolutisti

Tällä viikolla yhtenä aamuna kun heräsin, oli pakko mennä yöpaidassa kameran kanssa kuistille. Joka paikassa oli huikean pinkkiä. Googletin, mistä vaaleanpunainen taivas johtuu ja sain selville, että se johtuu valon sironnasta. Auringon valkoinen valo taittuu pilven vesipisaroista sellaisessa kulmassa, että ainoa aallonpituus, jonka ihmisen silmä havaitsee, on vaaleanpunainen. 

En lähtenyt eilen salille, mutta jumppaan lähdin. Mulla on tieteellinen koe menossa siitä, mikä treenissä laukaisee migreenin. Ennen epäilin korkeaa sykettä, mutta nyt oon kallistunut kuitenkin hyppyjen ja niistä aiheutuvan "tärinän" kannalle. Eilen olin Kamppailu-tunnilla, joka oli superkiva. Tein vain murto-osan hypyistä, mutta jouduin kyllä ottaa migreenilääkkeen muutaman tunnin kuluttua. Ei siis tarvinnut haaveilla illalla kaverin nelikymppisillä kuohuvasta. Oon oppinut kantapään kautta...on ihan turha kuvitella, että migreenilääkkeet ja alkoholin voi ottaa samana päivänä. Ei voi. Ei, vaikka välissä olisikin useampi tunti.

Aikamoiseksi absolutistiksi oon vahingossa ruvennut. Viime vuosina oon juonut alkoholia maksimissaan muutaman kerran vuodessa. Nyt näyttää siltä, että tippuu nekin kerrat pois migreenin takia. No, pääsee toki joka paikasta sitten omalla autolla pois, mutta onhan se nyt nihkeetä kuitenkin. Olis se joskus kiva kaverin synttäreillä juoda muutama lasillinen. Ja ehkä vähän ärsyttävää sekin, että sittenhän joutuu kuskata aina jengiä joka paikkaan jos on ainut, joka on autolla. No, jos nämä migreenihommat joskus hellittää, niin dokailen sitten senkin edestä :D Paitsi että luultavasti en, koska inhoan yli kaiken sitä, että en oo täysin lyönnissä. Kyllähän sitä aina on vähän nihkeämpi fiilis jos edellisenä iltana on juonut, vaikka ei varsinaista krapulaa olisikaan. Rakastan sitä, että uni- ja arkirytmi toimii ja fiilis on virkeä. En muuten koskaan juo edes saunasiidereitä tai lasillista viiniä ruuan kanssa. Ei vaan tee mieli enkä halua tuhlata rahaa juomiin. Ehkä absolutistin elämä sopis mulle aivan hyvin. Ei tarvitsis ainakaan kovin suurta muutosta tehdä. Ja kyllä mä taidan olla oman osuuteni dokailuista ja baarihommista hoitanut jo silloin joskus nuorempana :D

No joo.. unohdin, oliko mulla alunperin mitään asiaa edes. Eipä ehkä. Onko teillä muilla ajatuksia absolutismista tai muuten vaan alkoholista? 

Sannis

4 kommenttia:

  1. On kyllä vähentynyt radikaalisti nuoruusvuosista :D ei oo jotenkin enää lasten synnyttyä maistunut niinkuin ennen. Vaikkei siis ne olis kotonakaan, niin hyvä jos kerran kk juon yhden siiderin tyyliin. Oon kans joskus miettiny pitäskö olla ilman kokonaan, mutta ei nyt tällä määrällä oo tuntunut sekään tarpeelliselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, just noin mäkin oon ajatellut.. että jättäiskö ihan kokonaan veke, mutta toisaalta, miksi tarvis. Mennään tilanteen mukaan :D

      Poista
  2. Ai että, mä inhoan niin paljon krapulaa, että oon mielummin hankkimatta sitä. :D
    Toki jos tietäisin, että saisin edes seuraavan päivän ihan itekseni sitä krapulaa potea, saattaisi joskus ottaa enemmän kun pari lasia. :'D
    Saatan joskus ostaa sen saunajuoman tai pari, mutta huomaan, että aina joutuu tarkistaa päiväykset ennen kun ne avaa, eli aika pitkään ne joutuu odottamaan.

    Mulle on myös hyvin tyypillistä siirtyä ns. kesken illan vesi linjalle, usein siinä kohtaa muut on siinä kunnossa ettei sitä edes tajua, muuten tulee kyselyitä että miks et ota ja aletaan tuputtaa erilaisia juomia.
    Ei vaan maistu, niin ei maistu, onneks sitä ei väkisin kukaan kurkkuun kaada. :D

    Piti mun tähän mukamas jotain fiksuakin sanoa, mutta unohdin jo. :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Krapula on jotain niiiiin ärsyttävää!
      Ja kyllä, toihan oli fiksua :D

      Poista

Kiitos, kun kommentoit <3