perjantai 21. syyskuuta 2018

Mealprep


Mitä te syötte töissä? Syöttekö eväitä vai käyttekö lounaalla? Mulla on eväät aina. Ihan aina. Teen orjallisesti eväitä valmiiksi pakkaseen. Joskus käy tsägä ja tulee vastaan päivä, kun ehditään lounaalle. Silloin jää eväsrasia pakkaseen. Lounaspäiviä on kuitenkin harvoin, koska lounaiden hinnat ja koska kiireiset päivät.

Teen aina eväitä enemmän kerralla. Mua ei niin haittaa, vaikka syön monena päivänä peräkkäin samaa ruokaa. Yritän kuitenkin yleensä, että lounas ja päivällinen olisi eri ruuat. Maanantaista keskiviikkoon syön molemmat töissä. Mun eväät on hyvin harvoin mitään varsinaisia ruokalajeja. Ne on kanaa, kasviksia ja riisiä. Tai jauhelihaa, kasviksia ja pastaa. Joskus jos on lasagnea, on juhlapäivä :D

Jos ei tarvi työpäivinä tämän kummempaa gourmeeta, menee eväiden tekoon aika vähän aikaa. Oisko ehkä tunti ja koko viikon eväät on ready. Ja teen siis eväät aina meille molemmille, mulle ja mister A:lle. Ei mun mielestä paha. Ennen tein eväät sunnuntai-iltaisin, mutta nykyään koitan saada ne pakettiin jo aiemmin ettei tarvi viimeisiä viikonlopun vapaita hetkiä käyttää hellan ääressä.

Viime aikoina oon tehnyt paljon eväitä ilman kasviksia ja ottanut sitten tuoreet kasvikset joka päivä mukaan. Talven aikana ehdin jo vähän kyllästyä ainaisiin pakastekasviksiin. Pikkutomaatit on niin helppo napata mukaan eikä kurkun pilkkominenkaan kauaa kestä. Nyt oli jääkaapissa porkkanoita ja sipulia. Yksi pieni paprikakin löytyi ja niistä tuli kyllä aika kiva lisukecombo.

Teettekö te eväitä?
Sannis

6 kommenttia:

  1. Huomenta! Kylläpäs näyttää hyvältä :) Hyvää viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä hyvää! Harvoin tulee sipulia käytettyä ja oli mukamas jotenkin extrahyvän makuista.
      Terkkuja!

      Poista
  2. Mulla on täällä just meneillään viikon mittaisen arkiruokapäiväkirjan teko (siis sellanen jälkikäteisraportti, ei mikään etukäteissuunnitelma) ja meinaan ihan tosissaan ryytyä, mutta kun kerran oon luvannut tehdä, niin sitten teen kanssa, vaikka meinaakin jo järki lähteä.

    Meillä ei oo töissä sen enempää jääkaappia kuin mikroakaan, joten eväät on hankala. Joskus käyn kotona syömässä ruokiksella, mutta viime aikoina kun oon mennyt pyörällä töihin, en ehdi polkee eestaas, joten olen valinnut helpon (muttei aina niin järkevän) vaihtoehdon ja syönyt alakerran ruokalassa, jossa on kyllä hyvää ruokaa, mutta sitä tulee syötyä "koko rahalla" eli liikaa, kun ei raski syödä vähempää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai koko rahan edestä :D Ihanaaa, kun on ruokala. Mutta nuivaa, kun ei mahiksia eväisiin.
      Mä just tässä kaverille viestittelen, että oisko tänään se lounaspäivä ettei tarttis syödä pakasterasiasta.

      Poista
  3. Ennen kävin aina lounaalla, mutta nyt oon alkanu syömään eväitä rahan vuoksi.. tosin jotain Lidlin valmispinaattikeittoa, mutta onhan se heittämällä halvempi lounashintoihin verrattuna :D pitäis varmaan tehdä itte tollasia satseja (muakaan ei haittaa syödä samaa monta pv), mutta ei vaan oo jaksanu ainakaan vielä tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, aluksi tuntuu työläältä, mutta jotenkin siihen sitten tottuu... ja välillä leipääntyy :D

      Poista

Kiitos, kun kommentoit <3