lauantai 13. maaliskuuta 2021

Leivontalauantai


Tänään ei oo ehditty vielä donitseja leivoskella, vaan oon lähdössä töihin. Oon duunaillut konehommia jo pari tuntia tässä aamusta ja vielä olis yksi kiertoharjoittelu ohjattavana. Lauantaiaamun jumppa on aina kiva. Lähtee päivä jotenkin passelisti käyntiin. Jumpan jälkeen on ohjelmassa tyttöjen kuskailua tanssitunnille ja sen jälkeen askartelutarvikeostoksille. Vielä on molemmilla synttärirahaa vähän jäljellä ja minillä on haaveissa myös uusi liukuri, koska entisen joku varasti koululta. 

Viime aikoina oon kiinnostunut etsimään uusia reseptejä. Kaipaan vaihtelua sekä ruuanlaittoon, että leivontaan. Mietin, että nyt kun on viikonloppuisin vähän vähemmän menoja, vois ihan hyvin käyttää enemmän aikaa ruokahommiin ja etsiä erilaisia juttuja. Oon aika tylsä ruuanlaittaja ja arjessa teen paljon samoja ruokia. Kaikki pitää olla helppoa ja sellaista, jota pystyy tehdä paljon kerralla. Nyt mietin, jos viikonloppuisin kokeilisi jotain uutta. Kaiken pitää olla edelleen aika helppoa, mutta ehkä vois löytyä uusia makuja. Viime viikonloppuna tein espanjalaisia lihapullia ja tykästyttiin kaikki niihin kovasti. 

Leivonnassakin oon tosiaan etsiskellyt vähän vaihtelua. Valmiit herkut on tosi kalliita ja niitä en mielelläni osta. Paitsi tietysti mutakakkua, joka on mun mielestäni kaupan pakastealtaasta niin hyvää, etten ite vaan saa tehtyä samanlaista. Rainbow-kakku on sen verran edullinenkin, ettei maksa vaivaa alkaa suuriin puuhiin. Donitseja leivoin pari viikkoa sitten ja yllättävää kyllä, mun mielestäni tuossa reseptissä saisi olla vähän enemmän sokeria. Yleensä on toisinpäin ja vähennän sokerin määrää. Tällä kertaa laitoin pinnalle tomusokeria ja kanelia, mutta vapuksi voisi kyllä tehdä donitsit jollain ihanalla valkosuklaa- tai kinuskipinnalla. Löytyykö sulla vinkkiä parhaaseen kuorrutteeseen?

Sannis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit <3