tiistai 8. helmikuuta 2022

Valokuvakirja

Viime vuoden valokuvakirja saapui viime viikolla. Päivittelinkin Instagramiin, että löysin sen auton katolta yhtenä aamuna, kun olin lähdössä töihin. Mister A:lla oli ilmeisesti edellisenä päivänä jäänyt postinhakureissu vähän vaiheeseen. Onneksi oli hyvin pakattu lähetys ja kirja oli moitteettomassa kunnossa, vaikka paketti oli aikamoisessa jäähileessä. Hyvä ettei satanut vettä :D

Oon teettänyt kuvakirjat joka vuodesta nyt jo viimeiseltä 11 vuodelta. Sitä aiemmat on itse tehtyjä ja kuvat on ihan oikeasti kehitetty ja liimattu sivuille. Vuoden 2018 kirjaa etsin tässä joku aika sitten. Ihmettelin, mihin hitsiin se on voinut joutua, kun ei niitä nyt niin usein selailla eikä meillä oikein paljon paikkoja ole, mihin tommonen kirja tulisi lykättyä. Tarkistin Smartphoto-tilini, että varmasti oon tehnyt kirjan. Olin tehnyt ja etsinnät jatkui. Ei tulosta.

Jossain vaiheessa tuli mieleen, että pitäiskö tarkistaa myös tilatut tuotteet. No jep.. olin tehnyt kirjan, mutta en koskaan tilannut sitä. Siinä sitten muistinkin, että muutama vuosi sitten kirjojen teossa oli mennyt pitkä tauko ja tein kolme yhtäaikaa. Kirjat maksaa lähemmäs 100€ kappaleelta, joten en malttanut kaikkia kolmea tilata kerralla, vaan päätin jättää yhden myöhemmälle. Se "myöhemmin" ei näköjään oo vielä tullut. Täytyykin varmaan tarkistaa, kauanko luodut tuotteet säilyy tallennettuna. Noissa on niin kova vaiva, ettei ihan heti hutsittaisi tehdä tuplana.

Selkeästi viime vuodelta kuvia oli vähemmän. Aiemmin on just ja just riittänyt sivujen maksimimäärä, joka taitaa olla 100. Nyt sivumäärä jäi alle kahdeksankymmenen. Onneksi Smartphotoon on yleensä aina saatavilla jonkinlaisia alekoodeja, niin pääsee vähän halvemmalla, vaikka silti aina kirpaisee tilata. Mutta onhan noi nyt aivan ihana muisto ja oon tosi tyytyväinen, että oon jaksanut kirjoja väsätä. Mietin aina, että jos tulee tulipalo..ehtisinkö millään käydä nappaamassa kirjat vaatehuoneesta mukaan. Pitäiskin laittaa ne varmaan valmiiksi johonkin kassiin, niin katastrofin tullessa, vois vaan napata kassin lennosta mukaan :D

Katastrofeja ei onneksi nyt just oo näköpiirissä. Toivotaan, että tilanne pysyykin samanlaisena.
Kivaa tätä päivää! Teettekö te kuvakirjoja?
Sannis

2 kommenttia:

  1. Hirvee ahdistus näistä kuvajutuista.. aina teettäny vaan kuvina, mutta nyt 5+ vuodelta kuvat ties missä ja teettämättä :( :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep..tää on just semmonen "pitäis, pitäis, pitäis.." - juttu. Mä oon nyt ottanut tavaksi, että teen heti vuodenvaihteen jälkeen tuon kirjan enkä aikaile. Mutta se 2018-kirja...Saattaa olla tilaamatta vielä 2028 :D

      Poista

Kiitos, kun kommentoit <3