lauantai 10. heinäkuuta 2021

Kesäloma

Alkaa olla aika paketoida vuoden 2021 kesäloma. Tämä ja huominen päivä vielä lomaillaan ja sen jälkeen palaan takaisin töihin. Tämän vuoden kesäloma tuntuu tehneen tehtävänsä. Mieli on aika rauhallinen eikä mun oo tarvinnut hötkyillä niin kamalasti joka suuntaan. Hommaa on toki ollut paljonkin, remonttihommat jatkuu edelleen ja jossain vaiheessa meinasi vähän stressinpoikanen iskeä, mutta nyt on hyvä. Tuntuu, että voisin jatkaa lomaa vielä ihan hyvin, mutta myöskään ei ahdista töihin paluu. Vähän semmonen "kaikki käy" - moodi ja se tuntuu nyt erittäin hyvältä.

Luulen, että Saimin olemassa olo on vähän rauhoittanut mun olemista siinä mielessä, että mahdollisuudet on vähän vähentyneet. Nyt ei voida niin paljoa viuhtoa sinne ja tänne ja luulen, että se tekee mulle ihan hyvää. Välillä sitä aina ajautuu kuvittelemaan, että koko ajan pitäisi olla niin suuria elämyksiä ja kaikki pitäis olla niin upeaa ja mahtavaa. Some tekee tota mulle vähän salakavalasti. Vaikka kuvittelen, että oon aika järkevä ja realistinen somekäyttäjä, niin kyllä siellä vain omat kommervenkkinsä piilee ja varsinkin loma-aikoina muiden kuvat on niin huikeita.

Perinteisesti kesälomalla alkaa kirjoittajaa kolmannella viikolla ahdistaa. Hetken aikaa oon aina ihan kypsänä tiskaamiseen, pyykkäämiseen ja kaikkiin, jotka meillä asuu. Tällä kertaa toi setti jäi pois ja luulen, että se johtuu siitä, että oon koko loman ajan ottanut siellä täällä pieniä hetkiä aikaa itselle. Oon käynyt treenaamassa pari kertaa viikossa ja oon käynyt useamman kerran lounaalla ystävien kanssa. Joko mister A on ollut kotona tai tytöt pärjää tottakai hetken myös yksin... taitavat nauttia vaan, kun vähän aikaa saa rauhassa lojua puhelinta tuijottamassa. 

Pari päiväreissua on mahtunut kesälomaan ja muuten ollaan tehty kivoja juttuja tässä lähempänä kotia. Lämmin on ollut koko ajan ja aika monta kertaa onkin meidän retket suuntautuneet uimapaikoille. Tänä kesänä kakstoistavee on jäänyt jo välillä lyhyemmiltä reissuilta kotiin. Oon koittanut tasapainoilla mukaan ottamisen ja kotiin jättämisen välillä niin, että typy saisi vähän omaa aikaa, mutta ei tuntuisi siltä, että jää ulkopuolelle. Minin kanssa ollaan kaksistaan hoideltu kirpparipöytään tavaroita ja eilen kurvattiin kahdestaan myös uimaan. Kakstoistaveen kanssa tehtiin se shoppailureissu ja ehkä keksitään vielä jotain muutakin kivaa kaksistaan.


Tänään sää näyttää pilviseltä ja jostain kuulin, että on luvattu sateista viikonloppua. Sekin sopii ihan hyvin. Tänään olis toki livemusaa tässä meidän lähellä ja jotenkin vähän huvittaisi lähteä. En oo mister A:lle maininnut mitään, mutta luulen, että se kyllä lähtisi mukaan. Ehkä odotellaan, mihin sää kehittyy. Ihan ekana lähden Saimin kanssa kävelylle, herätän tytöt ja käyn salilla. 

Mukavaa lauantaita!
Sannis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kommentoit <3