lauantai 9. marraskuuta 2019

Food


Mitä te syötte arkisin? Niin, ja miksei viikonloppuisinkin? Mulla on jotenkin ihan semmonen blääh-vaihe ruuan ja varsinkin sen tekemisen suhteen. Tuntuu, että ei oo mitään ideoita. Että jos laittais vaikka jauhelihaa. Tai sitte jauhelihaa. Ruokakermoja en käytä ja tavallisellakaan kermalla ei viittis oikein paljoa lotrailla. Kasviksia tietysti pitäis olla, mutta sitte kuitenkin niin, että tytötkin söis. Ja siis, me syödään mahdollisimman edullisesti niin, että on kuitenkin vielä puhdasta ja "hyvää" ilman e-koodeja ja turhia lisiä.

Viime viikoloppuna tein tomaattikeiton ja loppuviimein kaadoin sen peruna-sipulisekoituksen päälle uunivuokaan. Tuli aivan maukasta ja oli kyllä mulle ihan uus idea. Aivan ylpeänä täällä olin, kun ihan ite keksin :) Jotenkin vois noita laatikkoruokia enemmänkin harrastaa, kun ne on niin helppoja ja pystyy tehdä paljon kerralla. Kuvien kaali-porkkanapaistos on kyllä aina yhtä hyvää. Se ei kyllä tosin tytöille uppoa.

Niin, että mitä te syötte?
Sannis

6 kommenttia:

  1. Oon kyllä kans niin kyllästyny meidän ruokiin ettei tosikaan. Aina samoja, jauhelihaa ja makaronia jossain muodossa tai välillä kanaa.. eikä myöskään käytetä mitään kermoja. Ite haluaisin joskus jotain perunaakin, mutta kukaan muu ei oikein siitä tykkää ja varsinkaan lapset... Niin tylsää ku olla voi. Asiaa ei yhtään helpota se, että en tykkää ruoanlaitosta yhtään 😬

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jotenkin nää hommat kyllä kiertää aina samaa rataa. Ekaluokkalaisellakin on joku ihmeen vaihe että se ei tykkää mistään. Paitsi kasviksista :D

      Poista
  2. Mun henkkoht uusi suosikkini on dukkah-lohi, ilman tuota ohjeen uunikasvishässäkkää (ei sopinut mun suuhuni sitruuna sinne sekaan) https://yhteishyva.fi/reseptit/dukkah-lohi-ja-uunikasvikset/recipe-23794

    Koko perhe on ihastunut donburiin https://www.k-ruoka.fi/reseptit/japanilainen-donburi Aikoinaan paljon sushia tehneenä tuo riisi onnistuu puuroriisistäkin: sopiva määrä riisiä kulhoon (mä teen yleensä ehkä 4desistä), huuhtele vedellä enimmät tärkkelykset pois ja valuta puolihuolimattomasti vedet pois (=ei tarvita siivilää, kunhan kädellä estää, ettei kaikki riisit kippaa viemäriin. Loppuvesi saa jäädä sekaan, kun alkaa tuntua siltä, että riisikasa on kohta muualla kuin kulhossa.) Riisit kattilaa, vettä 1dl+1rkl jokaista käytettyä riisidesiä kohti. Ei suolaa (se tulee kastikkeesta). Kattila levylle, kansi päälle. Kun kiehahtaa, käännä levy niin pienelle, että justjajust poreilee, älä avaa kantta. Keitä yhteensä 20min ja valmista tuli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitos näistä! En oo koskaan tehnyt mitään japanilaista. Olis kyllä vaihtelua. Pitääpä lähteä kaupoille :)

      Poista
  3. Ihanaa, sama ongelma muillakin. 😉
    Mä oon tällä hetkellä umpikypsä kokkaamiseen. Haluaisin sellasen kotitontun niin kuin Harry Potterissa..joka hoitais ruokahommat ja tiskit.😁

    VastaaPoista

Kiitos, kun kommentoit <3