lauantai 29. huhtikuuta 2017

That's what she said



Vanhaan blogiin kirjasin aina ylös Annukan juttuja. Jonkun kerran oon tännekin tainnut tuoda tyttöjen hauskoja sanomisia. Kirjaan niitä ylös aina, kun muistan ja välillä oon napsinut myös Facebook-muistoja tähän, kun en oo varma, oonko aikanani silloin kirjoittanut ylös. Tokihan näissä jutuissa pitäis aina olla paikalla, että ne olis hauskimpia, mutta voi että näitä meidän tyttöjä.. on ne semmosia sanaseppoja, että huhhuh! :D

ANNUKKA

Ensin pari vanhempaa settiä...

Vuonna 2012 ->

Annukka on innoissaan hotelli Ilveksessä ja pomppimisen jälkeen lukee Raamattua:
"Äiti tää on varmaan joku leipomuskirja. Mä keksin tän sadun nimeksi nalle puh ja joulut."

Vuonna 2013, kun kerhossa on juteltu jeesuksesta ->

Annukka: Eihän Jeesusta voi pitää kädestä kun ei sinne ylety, kun se jeesushan on tuolla ylhäällä taivaassa.
Äiti: "No niinpä! Ehkä Tommi voi!"
Annukka: "No niinpä muuten voikin, kun Tommihan on nyt taivaan isän lapsi. Mutta silti sä oot sen äiti ja me ollaan sen siskoja. Tommi on kuollu, mutta Aamu on meidän uusi vauva ja se ei kuole. Ja me annettiin sille aika ihana nimi... Aamu Aurora, niinku Aamu Ruusunen."

Annukka leikkii Frozenin Elsaa. On viittaa ja on ties mitä rekvisiittaa. Typy onnellisena: "Kato iskä!" ja iskä toki on heti kärryillä: "No oho! Mikäs joululepakko meille on muuttanu?"

Sitte vähän uudempaa...

Annukka tsiigailee pientä ensiapupakkaustaan, kun Aamu on satuttanut sormensa: "Tarvitko laastaria? Tai on täällä kipsikin, jos oikeen pahasti kävi!"



Iskä: "Sovitaanpa Annukka, että tästä lähtien ei vessaan oteta mitään tavaroita!"
Annukka: "NO SELVÄ! Se koskee sitte myös sun puhelinta!"

Annukka: "Mihin sä oot menossa noin nättinä?"
Äiti: "Koulutukseen"
Annukka: "Ei kai siellä ny noin nättinä tarvi olla?"
Äiti: "Häh? Oonko mä muka jotenki nättinä vai?"
Annukka: "No oot. Eksä ny haloo itte tiedä, koska oot nättinä?"
Sitte se pyörittelee päätään, mun viisas lapseni. Ja äiti laittaa kädet kyynerpäitä myöden ristiin, että tua pieni viisas ei koskaan kadota kykyä nähdä itseään nättinä, niinku äitinsä teki.

Annukka miettii synttäreitään. "Mun mielestä ne synttärit meni niin nappiin. Vaikka olihan siinä se yks mökötys. Mutta kyllä kai sitä ny herranjumala joskus saa mököttää!"
-> Kesken kynttilöiden puhalluksen typy sai siis raivarin, kun pelkäs että muut kakkukoristeet syttyy palamaan ja lähti ovet paukkuen omaan huoneeseen :D


Annukka: "Mä uskon äiti, et se oot sinä joka ehtii hakea meidät mummun luota, koska iskällähän loppuu työpäivä nykyään kuus minuuttia myöhemmin. Sehän on sanonu."
Kiky on ilmeisesti menny jakeluun.


Tanssikoulu Kipinässä oli Kiaran synttärit -> "Siis, Kiara halus aiheeksi prinsessan ja tanssiksi hiphopin. Arvaa hypittiinks me siellä seinille?"


Annukka ja kaveri leikkii jouluaattoa: "Jouluaattona kaikki nauraa. Jouluaattona kaikki laulaa ja riemuitsee. Sä vaan siellä makaat sohvalla!"


Annukka: "Mun mielestä Suomi on tosi hyvä maa asua, kun mä oon oppinu just suomea puhumaan kaikista parhaiten!"

AAMU

Mutsin Facebook-päivitys ->

En kestä, ku tua mun lapsi tsiigaa jotain lastenohjelmaa, jossa matkustetaan ympäri maailmaa. Siinä sitte herra Mamadu odottaa puskataksia, joku soittaa bongorumpuja, yks tanssii tsabaria ja kaikilla miehillä on pitkät mekot tai mitkäliekaavut. Mini sitte mulle terävänä: "Tiesikkö, että toi on Englanti. Ei ku Ruotsi se oliki. Toi on kuule ruotsi."

"Nykyajan lapset tsiigas Barbie ja kolme muskettisoturia ja siinä sanottiin kohtuullisen monta kertaa: "Et päihitä minua!" Iltapuhteiksi sitten tyypit miekkailee ja huutaa: "Et päivitä minua! Et päivitä minua!"

Aamu: "Mitataanpas kuinka pitkä sä oot...joo-o, viiskymppiä!"

Annukka: "Aamu! Viiskymppiä ei oo pituus, vaan niinku vaikka viidenkympin seteli."
Aamu: "Jaahas..mitataas tämä pöydän jalka..joo-o, viis seteliä!"

Annukka: "Kuka tähän on hakannu näitä reikiä?"

Aamu: "Olkoon ny kuule vaikka Erkki siihen hakannu!"

Aamu: "Isi ei koskaan muista laittaa turvavyötä."

Äiti: "No pitäis kyllä muistaa."
Aamu: "Nii-in. Pitää vissiin nyt vähä keskustella isin kanssa!"

Aamu: "Pelataanko jotain?"
Äiti: "Juodaanko ensin aamukaffit. Sä voit ihan hetken kattoa jotain ohjelmaa."
Aamu: "Okei."
Äiti: "Tai oikeestaan, pelataanko joku korttipeli sillä välin, ku kahvi tippuu?"
Aamu: "En mä haluakaan."
Äiti: "Ahaa, tuliko susta nyt heti teeveen orja?"
Aamu: "Ei, ku musta tuli teeveen akka."

Äiti: "Mistäköhän me löydettäis semmosia karkkeja, mistä vois tehdä koruja?"

Aamu: "Mä oon nähny niitä jossain. Mut se oli ennen meidän Floridaan menoa. Se oli kauan kauan sitten... Silloin, kun oli vielä dinosauruksia. Eli ennen sitä meidän reissua!"

Aamu: ""Sitte ku mä oon iso ja meen luudalla niin mähän voin mennä kuuhun!"
Perusoletus siis on, että isona kaikki osaa mennä luudalla :D


Äiti: "Eikä.. miten te ootte jo valmiita?"

Annukka: "Kuule, sen päivän mä haluaisin nähdä, kun sä oot ennen meitä valmis."
Aamu: "Ja mä haluaisin nähdä sen päivän, kun äiti tulee mua päiväkoduista hakemaan."

"Äiti, koska me voitais tehdä semmonen palaveri? Että pitää niinku tehdä meistä semmonen ympyrä, joka on niinku se palaveri. Siinä sitte sanotaan jotain ja sit sen jälkeen pelataan futista."

Annukka: "Aika hienot nää uudet naulakot kyllä.."
Aamu: "Niin on... hmm.. pitäsiköhän kuvata?"

Äiti: "Mentäiskö Annukkaa saattelemaan kouluun?"
Aamu: "Mä en kyllä tuu!"
Äiti: "No mitä jos mä sitte meen..."
Aamu: "No joo... mutta neljävuotiaitahan ei sais jättää yksin kotiin."


Aamu lukee iltasatua mulle ja Annukalle: "Tämä on dinotosaurus. Näitä on talvisin alueilla. Suomen alueilla ja planeetoilla."

Rentoa lauantaita!
Terkuin,
Sannis

P.S. Jostain syystä Blogger haluaa tehdä enemmän rivivälejä joihinkin kohtiin, kuin minä. Se haluaa myös muuttaa fonttia sekä tekstin väriä ja kokoa joillekin riveille. Vappumeininki ilmeisesti päällä jo :D

2 kommenttia:

  1. Niin nauraa repesin noille jutuille ja tuoki Kiky 6min myöhemmin.....Mä niin tykkää näistä sun kirjoituksista,Annat aiheen hyvälle tuulelle. Just ny lukiessani katson yhtä lapsenlapseani joka nukkuu täs vierellä päiväunia. Tälläkin 2v on jo hauskat sanonnat. Oli piirtänyt tussilla pöytään ja kysyin ett kukas tämän on tehny...Katto mua ja totes ett paappa piirsi ku sillä ei ollu paperia����...nää on vaan niin Elämän kultahetkiä❤
    -tanja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana!! Paappa vähä menny piirtelemään :D

      Poista

Kiitos, kun kommentoit <3