keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Positiivisuus


Kun törmään negatiivisuuteen, alan väkisinkin miettiä positiivisuuden voimaa. Kuinka suuri vaikutus sillä onkaan, että katsoo asioita positiivisella mielellä. Mua ärsyttää semmonen "kaikki on paskaa" - asenne. Välillä on todellakin paskaa ja tuntuu, että siinä itsessään saa rämpiä polvia myöden, mutta semmonen yleinen negatiivinen suhtautuminen kaikkeen nyppii mua. Kaikki on tosiaan kakkaa jos sen valmiiksi niin ajattelee. Välillä positiivisuutta on vaikea löytää, mutta mun mielestä se pitäis jostain aina hakemalla hakea. Kirjoittaa vaikka paperille, mikä on omassa elämässä mukavaa jos tuntuu, että sitä ei muuten löydy. 

Elämässä on raskaita hetkiä (tai vuosia..sekin on koettu) ja mun elämässä esim. just päättynyt 11 päivän migreeniputki, jolloin sattuu koko ajan ja kaikki tuntuu ihan liian raskaalta, on niitä negatiivisia asioita. Silti on pakko nähdä pilven kultareunus, että selviää eteenpäin. Valittaa saa ja pitääkin mun mielestä silloin, kun siltä tuntuu ja fiiliksiään pitää pystyä purkaa läheisille, mutta miksi nähdä kaikista jutuista, joka ikisestä asiasta vaan ne negatiiviset puolet? Ja kuinka pitkällä ollaan jos omaa negatiivisuutta pitää levittää eteenpäin ja ärsyyntyä muiden positiivisista jutuista?

Tämmösiä mietin tässä aamupuhteiksi. Oliko ny vähän liikaa saarnausta? Mä en pidä myöskään saarnaamisesta ;D Itsehän oon yli kova urputtamaan silloin, kun on raskasta, mutta siitä huolimatta näkisin, että oon aika positiivinen ja muita kannustava tyyppi. Toki, vaikea sanoa miltä näyttää ulospäin. Niin ja toki... mikäs oikeus mulla on ärsyyntyä negatiivisuudesta? :D

Niin, ja kuvat on Instagram-materiaalia pääsiäiseltä. Mister A teki saunakauhan itse koivuhalosta. Minä ensin vähän epäilin ja olin negatiivinen. Ei olis kannattanu. Onko vähän hieno, hä?

Auuuuurinkoisin terkuin,
Ärsyttävä positiivari Sannis


7 kommenttia:

  1. Aamen!
    samoilla linjoilla ollaan, on ihmisiä joiden elämä on aina vaikeempaa ku muilla, ainakin sen mukaan miten puhuvat.
    Itsekullakin on omat vaikeutensa.
    Mutta.
    Kun sisllä mitalilla on aina se toinenkin puoli. Se että näkee pilvissä kultareunuksen, saattaa olla juuri se millä jaksaa.
    Muhun kolahti aikanaa Sirkkiksen instassa jakama postaus-
    JOs myöhästyt bussista, ole iloinen että voi kävellä kotiin.
    Näinpä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä!! Vaikka välillä onkin hankalaa niin on kyllä elämän paras juttu jos onnistuu löytämään silti niitäkivoja puolia, huumoria ja naurua niistä paskoistakin jutuista!

      Poista
  2. Todellakin! Musta tuntuu, että mitä vanhemmaksi tuun, sitä vähemmän kestän mitään ikuista negatiivisuutta ja turhan urputusta. Kaikkea oikeasti kamalaa on maailmassa muutenkin ihan tarpeeksi. Sellasta, mille ei itse mitään voi, mutta oman asenteensa voi onneksi valita ja tartuttaa sitä muihinkin.

    Positiivisuus rules. Kyä näin o!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu. Mitä vanhemmaks tulee, sen vähemmän jaksaa mitään paskaa. Hymyilen aan ja lähden positiivisimmille vesille :D

      Poista
    2. Tähän semmonen hauiksen kuva!

      Poista

Kiitos, kun kommentoit <3